Vi svarar på era frågor
Att auktionera är inte alltid lätt, därför har vi svarat på de vanligaste frågorna åt er här nedan.
Vad är ett utropspris?
Vad kostar det att köpa från Drott Auktioner?
Vilka blir mina konsekvenser om jag missar utlämningsdatumet?
Hur gör jag om jag vill buda på en auktion?
Kan ni skicka ut mitt auktionsmål?
Hur gör jag om jag vill reklamera ett föremål?
Har jag möjlighet att dela upp mitt köp i flera delar?
Hur fungerar tjänsten "maxbud"?
Ni startade auktionen igår men idag har det skett en ändring i beskrivningen på auktionsföremålet.
Måste jag kontakta er för att beställa frakt på min vara?
Vad betyder begreppet "mått bildyta" och "mått på pannå & duk"?
Hur kan ett föremål vara daterat innan auktionen öppnat?
Kan en familjemedlem eller vän hämta ut min vinst?
Kan jag utgå från att objektet inte är skadat om det inte står i objektbeskrivningen?
Är det möjligt att få mer information om varan jag är intresserad av?
Hur besiktar ni de föremål som auktioneras ut?
Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?
Kan jag ringa in för att lägga mitt bud?
Hur hanterar ni mina personuppgifter?
Om jag leder budgivningen, kan jag förvänta mig att jag vinner föremålet på auktionsdagen?
Vad händer om jag inte betalar mina fakturor?
Kan jag köpa presentkort hos er?
Hur vet jag att ni har mottagit min betalning?
Är mitt bud bindande?
Kontaktinformation
Öppettider
Öppettider: hämtning, lämning,
värdering. samt visning i våra lokaler:
Måndag – Fredag: 08:00-17:00
Lördag – Söndag: 10:00-15:00
Drott Auktioner AB / Drott Bohagsservice
Oavsett om ni behöver hjälp med värdering, tömning, uppköp, städning eller bortforsling av ett dödsbo, är vårt erfarna team redo att assistera er.